Galéria

Triglav (2864m) - téli mászás

Egy rendkívül izgalmas, kiscsoportos, 3 n...

Gyömbér-csúcs(2043m) hótalpas túra

Egy fantasztikus, egynapos, kiscsoportos,...

Király-hegy (1948m) - hótalpas túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra az Al...

Rax-fennsík (1738m) - hótalpas túra - 2015

Egy fantasztikus alpesi táj, hófödte cs...

Schneeberg (2076m) - téli, hótalpas csúcstúra

Egynapos, kiscsoportos hótalpas csúcstúra a Bé...

Heukuppe-csúcs(2007m) - téli túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra a Ra...
Megnézem
Túrák nehézsége

Túrák, trekkingek, hegymászás, expedíciók:

= könnyű kirándulások, technikai nehézségektől mentes csúcstúrák.

Ezeken a kisebb, alacsonyabb magasságokban haladó csúcstúrákon jól járható túraútvonalakon, gyalogösvényeken, általában a normál túraútvonalaikon közelítjük meg a csúcsokat. A túrák oda-vissza többnyire 5-6-7 órásak és 2000 méter körüli trekking csúcsokat érnek el. Normál erőnléttel, könnyen teljesíthető útvonalakról van szó.

Kiknek ajánljuk: akik a túrázással most ismerkednek, most szeretnének belekóstolni az Alpok csodálatos hegyi környezetébe vagy az Alacsony Tátra gyönyörű világába. Ide tartozó túráinkat ajánljuk túrázni most kezdő fiataloknak, idősebbeknek és sportosabb gyerekeknek is. Tökéletes edzőtúra és családi program.

Felszerelésigény:

  • kényelmes, bejáratott túrabakancs, trekking bakancs, túracipő
  • túrabot / nordic walking bot
  • kamásli
  • kis hátizsák

Túrák:

  • Stuhleck (1782m)
  • Windberg (1903m)
  • Heukuppe-csúcs (2007m)
  • Gyömbér-csúcs (2043m)

= közepes túracsúcsok, sziklás terepen:

Erdei túrautak, sziklás ösvények, melyek átlagos kondícióval és némi túrázási tapasztalattal teljesíthetőek. Minimális technikai nehézséggel, és sziklás, kitett gerincekkel már találkozhatunk. Többnyire 2000 méternél magasabb csúcstúrák, melyek időnként 1000 méteres színt-emelkedéssel és oda-vissza 8-9 órás gyaloglással érhetőek el. Célpontjaink a Magas-Tátra és az Alpok kétezres csúcsai.

Kiknek ajánljuk: rendszeresen túrázó sportosabb turistáknak, haladó Nordic Hiking edzésekre járóknak. Esetlegesen sportosabb fiataloknak.

Felszerelésigény:

  • kényelmes, bejáratott túrabakancs
  • túraruházat
  • túrabot
  • hátizsák

Túrák:

  • Schneeberg (2076)
  • Nagyszalóki-csúcs (2452m)
  • Kriván (2494m)
  • Rysy / Tengerszem-csúcs (2499m)

= közepesen nehéz alpesi csúcstúrák:

Ide tartozó túráink hegyi túrák, gerinctúrák, 2000-3000 méteres csúcstúrák, melyek jellemzően lehetnek egy-két vagy akár már három nap alatt teljesíthetőek is. Túrázhatunk, havas, jeges, de sziklás terepen egyaránt. Itt már szükséges a túrázási tapasztalat és a megbízható felszerelés.

Kiknek ajánljuk: akik, szeretnék kipróbálni, megtapasztalni az alpesi magashegyi túrázást s ennek érdekében rendszeresen túráznak, sportolnak.

Felszerelésigény:

  • kényelmes, bejáratott túrabakancs
  • túraruházat
  • túrabot
  • hátizsák

Túrák:

  • Triglav (2864m)
  • Similaun (3606m)
  • Grossvenediger (3666m)

= nehéz alpesi csúcstúrák:

Általában nehezen elérhető európai, alpesi magashegyi csúcsok elérése tartozik ebbe a kategóriába. Többnyire már havas, jeges körülmények között tudjuk megközelíteni célunkat, ami 3000-4000 méteres magasságban vagy a fölött található.

Jégcsákány, hágóvas használata, kiváló állóképesség, szédülésmentesség, túrázási tapasztalat alapvető kritérium ezeknél a túráknál is. A szintkülönbség már nagy, többnyire 1000-2000 méter is lehet, nehéz túraterepen, kitett útvonalakon.

Kiknek ajánljuk: azoknak a turistának, akik rendszeresen túráznak, sportolnak, jártak már a Magas-Tátra kétezres csúcsain s az Alpok könnyebb háromezresein. Ha, már a via ferrata / klettersteig túrákat is próbáltad, az előnyt jelent.

Felszerelésigény:

  • kényelmes, bejáratott, merevtalpú túrabakancs
  • extrém időjárási viszonyokra is alkalmas ruházat
  • hátzsák, túrabot

Túrák:

  • Wildspitze (3772m)
  • Grossglockner (3798m)
  • Mont Blanc (4810m)

= magashegyi csúcsmászó túrák, expedíciók:

Ezen túráinkat azoknak ajánljuk: akik nagy túratapasztalattal rendelkeznek, és legalább már a Mont Blanc magasságában jártak. Ismerik a jégcsákány és a hágóvas használatát, kiemelkedő állóképességgel és kondícióval rendelkeznek, elszántak, szeretik a kihívásokat, nem riadnak vissza akár a több héten át tartó nehéz körülmények közötti létezéstől, sátorban alvástól, a megszokott életkörnyezetükből való teljes kiszakadástól, esetlegesen a magashegyi betegség enyhébb vagy komolyabb tüneteitől sem.

Ezen túráinkon előfordulnak extrém szintkülönbségek, kitett hegygerincen, párkányon haladó útvonalak is. A napi túrák akár 8-9-10 órásak is lehetnek.

Kiknek ajánljuk: akik jártak már legalább a Mont Blanc magasságában. Tehát, legalább már egyszer megtapasztalták, hogy mit jelent az akklimatizálódás, s a szervezetükre milyen hatással van az oxigénhiányos környezet.

Felszerelésigény:

Speciális magashegyi felszerelés megléte nélkülözhetetlen! A részletes felszerelés listát a túrák leírásánál találjátok.

Túrák:

  • Lenin-csúcs (7134m)
  • Aconcagua (6962m)
  • Kilimandzsáró (5885m)
  • Elbrusz (5642m)
  • Ararát (5137m)

Via ferrata / klettersteig:

A via ferrata vagy klettersteig egy olyan kiépített szakasza a sziklafalnak, amely haladást segítő, könnyítő eszközökkel van ellátva. Mesterséges acélkötelekkel, láncokkal, lépésekkel, fogásokkal, cövekekkel, kampókkal, létrákkal. Ezáltal sziklamászó tudás nélkül is biztonságos körülmények között túrázhatunk. Ennek érdekében beülőt, a beülőnkhöz rögzített „via ferrata – szettet” és sisakot viselünk. /„Via ferrata – szett”: a via ferrata – szett nem más, mint egy energia-elnyelő féken átvezetett duplaszárú kantár, két gyorszáras karabinerrel./

Via ferrata / klettersteig túrák nehézsége:

= könnyű

  • A legegyszerűbb biztosított útvonalak, jól kitaposott ösvényen, nem túl meredek sziklafalakon. A biztosítási elemek leginkább a biztonságérzet fokozását szolgálják, mindig van egyértelmű, megfelelő számú és méretű lépés és fogás.
  • Akiknek ajánljuk: átlagos kondícióval rendelkező, lépésbiztos hegyi túrázók. De gyerekek és nem gyakorlott túrázók is elindulhatnak ezeken az utakon, abban az esetben, ha szigorúan betartják a biztosításra vonatkozó szabályokat!
  • Útközben a falon, mászás közben találkozhatsz: létrákkal, drótkötéllel, tálcákkal, mesterséges lépésekkel, fogásokkal.

= kissé nehéz

  • Meredekebben emelkedő terep, ahol a természetes lépések mérete egyre kisebb, viszont jól láthatóak, még kezdőbbek számára is könnyen felismerhetőek.
  • A fogások nagyok, kézre esnek. Helyenként itt már találkozhatunk rövid, függőleges, vagy kitett szakaszokkal, ahol már mászni kell. De, többnyire a lábunkat használva, hogy a karok, kezek terhelését csökkentsük.
  • Akiknek ajánljuk: átlagosan sportos erőnléttel rendelkező gyakorlott felnőtt túrázóknak. Magas, jó állóképességgel rendelkező 16 év feletti fiataloknak.
  • Ezeken a falakon könnyebb és nehezebb szakaszok váltogatják egymást, így egy-egy nehezebb szakasz után van lehetőségünk egy kis pihenőre.

= nehéz

  • Meredek, vagy nagyon meredek, sokszor függőleges falakon vezető utak, ahol a természetes lépések és fogások egyre kisebbek a mesterséges fogások és lépések száma pedig egyre csökken.
  • Akiknek ajánljuk: az átlagosnál jobb kondícióval és fizikai állóképességgel rendelkező felnőtt turistáknak. Itt már gyakran előfordulhat az is, hogy a karunkkal kell a teljes testsúlyunkat megtartani vagy felhúzni magunkat. Gyerekeknek, fiataloknak már nem ajánljuk.
  • Rendkívül fontos: a lépésbiztonság, jó mozgáskoordináció, a tériszony és szédülésmentesség. Pszichikai felkészültség, terhelhetőség. Az utak szűk kéményekben, sima falakon és kitett gerinceken is vezethetnek.
  • Gyakran előfordul, hogy egyes függőleges szakaszokon a drótkötélbe kapaszkodva kell felhúzni magunkat. A nehéz szakaszok között alig van idő és hely a pihenésre.
  • Figyelem! Az alacsonyabb túrázók számára gondot jelenthet az egyes lépések és fogások elérése.

= nagyon nehéz

  • Nagyon meredek, esetenként függőleges, áthajló, sima szakaszokon át vezető út. A mesterséges fogások, lépések már egyre ritkábbak, vagy egyáltalán nincs ilyen segítségünk, csak a sziklafalon található természetes lépések, fogások állnak rendelkezésünkre. A lépés néha csak tapadást jelent. A kezeket, valamint az egész testet jelentős terhelés veszi igénybe.
  • Akiknek ajánljuk: komoly fizikai állóképességgel rendelkező felnőtt turistáknak, akik jelentős izomerővel is rendelkeznek. Elsősorban olyan jelentkezőket várunk, akik már C nehézségű via ferratan kipróbálták magukat.
  • Követelmény: tériszonytól, szédüléstől való teljes mentesség! Pszichikai felkészültség, terhelhetőség. Stabil lépésbiztonság. Kiváló mozgáskoordináció.
  • Az utakra jellemzőek a meredek, fogás és lépéshiányos táblák és néhol áthajló sziklafalak, ahol előfordulhatnak kényelmetlen, függő pozícióból való átbiztosítások is. Jelentős mélységgel is számolnia kell azoknak, akik ilyen nehézségű útra jelentkeznek.

= extrém nehéz

  • Függőleges, meredek áthajló szakaszok váltakoznak ezeken az utakon. Jellemzően nagyon hosszúak, kitettek s kevés az a szakasz ahol van lehetőségünk a pihenésre.
  • Vagyis, folyamatos, órákon át tartó kemény fizikai terhelésre számíthatunk. Az extrém útnak már adódhatnak olyan szakaszai, ahol, ha elsőre nem tudtunk előrehaladni, akkor maximum már csak egy-két próbálkozásra marad erőnk
  • Mesterséges fogások, lépések már csak az áthajló szakaszokon találhatóak. Természetes lépések, fogások is alig vannak már. Itt már csak tapadások, apró peremek segítik az előrejutásunkat.
  • Pihenési lehetőségünk már nagyon kevés van, így jó, céltudatos erőbeosztásra, biztos mozgásra van szükségünk. Kizárólag olyan turistának ajánljuk, akik már teljesítettek C és D nehézségű via ferratat!
  • Teljesítésükhöz természetesen elengedhetetlen a kimagasló állóképesség, tökéletes mozgáskoordináció, s esetlegesen a szilamászó jártasság!
  • Alapvető követelmény itt is a tériszonytól, szédüléstől, való teljes mentesség! Pszichikai felkészültség, terhelhetőség. Stabil lépésbiztonság. Kiváló mozgáskoordináció.

Fontos!

A via ferrata utak nehézsége minden esetben változatosabb ennél a nehézségi skálánál. Gyakran használnak átmeneti osztályozást. Mint pl.: A/B, B/C, C/D, D/E. Ezek a meghatározások úgy értelmezhetőek, hogy ha egy út pl.: A/B nehézségű, abban az esetben vannak rövidebb-hosszabb szakaszai amik B nehézségűek, de az út nagy része A-s.

A fenti nehézségi skála minden esetben normál, ideális, nyári időjárásra vonatkozik. Amennyiben az időjárás kedvezőtlen irányba változik, az természetesen nehezítő tényezőnek számít. Esőben, hóesésben, rossz látási viszonyok között vagy viharos szélben egy-egy út akár több fokozatot is nehezedhet.

Szeretnénk továbbá mindenkit megkérni, hogy próbálja meg saját erőnléttét, állóképességét, mozgáskoordinációját, sziklákon való mozgáshoz fűződő viszonyát, eddigi gyakorlatát reálisan felmérni mielőtt egy-egy nehezebb via ferrata útra jelentkezik! Tehát, ebben az esetben szeretnénk mindenkit megkérni, egy egészséges, reális önértékelésre.

Hótalpas túrák, csúcstúrák

Itt találjátok hótalpas túra kínálatunkat. Szervezünk túrákat Ausztriában a R...

Heukuppe-csúcs (2007m) - téli túra

Egynapos, kiscsoportos téli túra a Rax-Alpok legmagasabb pontjára a Heukuppéra (20...
Galéria

Triglav (2864m) - téli mászás

Egy rendkívül izgalmas, kiscsoportos, 3 n...

Gyömbér-csúcs(2043m) hótalpas túra

Egy fantasztikus, egynapos, kiscsoportos,...

Király-hegy (1948m) - hótalpas túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra az Al...

Rax-fennsík (1738m) - hótalpas túra - 2015

Egy fantasztikus alpesi táj, hófödte cs...
Facebook

Partnereink

Columbia Sportswear Company RBK Mountain Equipment Scarpa Sherpa Oakley

  Hírlevélre feliratkozás

Iratkozz fel hírlevelünkre s értesítünk újdonságainkról!

A feliratkozó űrlapokat láthatatlan reCaptcha védi : Adatvédelem | Általános szerződési feltételek.