Galéria

Triglav (2864m) - téli mászás

Egy rendkívül izgalmas, kiscsoportos, 3 n...

Gyömbér-csúcs(2043m) hótalpas túra

Egy fantasztikus, egynapos, kiscsoportos,...

Király-hegy (1948m) - hótalpas túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra az Al...

Rax-fennsík (1738m) - hótalpas túra - 2015

Egy fantasztikus alpesi táj, hófödte cs...

Schneeberg (2076m) - téli, hótalpas csúcstúra

Egynapos, kiscsoportos hótalpas csúcstúra a Bé...

Heukuppe-csúcs(2007m) - téli túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra a Ra...
Megnézem

Kiknek ajánljuk:

Bevezetés:

A Nordic Walking elsősorban az általános aerob alaperőnlétet és kitartást javítja. Ezt a sportot majdnem mindenki űzheti: mindegy, hogy túlsúlyos, kezdő, újrakezdő, futó, egészségmegőrző, fitneszsportoló, idősebb, fiatalabb vagy akár szív- és vérkeringési, térd- vagy hátproblémái vannak, cukorbeteg, esetleg csontritkulásos egyén. A Nordic Walking mint ízületkímélő, az egész testet megmozgató sport mindenkinek jót tesz!

1. Túlsúlyos személyeknek:

A Nordic Walking kevés erőkifejtést igényel, ezért ez a legjobb mód a súlyfelesleg csökkentésére, és majdnem 30%-kal kevésbé terheli a boka-, térd- és csípőízületeket, mint a kocogás vagy a gyaloglás, ezen kívül az intenzív edzéssel jelentősen javul az anyagcsere.

Nordic Walking közben a szívfrekvencia kb. 13%-kal nő, és az oxigénfelvétel is akár 46%-kal jobb lehet, mint a hagyományos gyaloglásban. Ezáltal természetesen a zsír- és a kalóriaégetés is erőteljesebb lesz (kb. 400 kalória/óra, míg a hagyományos gyaloglás esetében csak 280 kalória/óra). 

2. Kezdők és újrakezdők, futók, ortopédiai panaszokkal küszködőknek:

Ez a sport kifejezetten előnyős kezdőknek és újrakezdőknek egyaránt. Különösen a terhelésadagolás lehetősége teszi optimálissá a kezdők, újrakezdők számára. S a többi sporttal ellentétben itt rövid időn belül növelhetjük a terhelést.

A futás és a Nordic Walking kitűnően kiegészítik egymást. Ez utóbbi kiváló bevezető sport a futáshoz. De később is, ha már jelentősen nagyobb teljesítőképességet értünk el, a Nordic Walking mint kiegészítő, az egész testet megmozgató edzés kitűnően kombinálható a futóedzésekkel.

Ortopédiai panaszokkal küszködőknek az Nordic Walking nagyszerű egészségmegőrző erőnléti sport, mivel a botok használatával a passzív mozgásszervek, tehát mindenekelőtt a térd- és csípőízületek és a hát is jóval kisebb terhelésnek van kitéve.

3. Cukorbetegek, csontritkulásosoknak, időseknek:

A cukorbetegség napjainkban civilizációs betegség. A sport vagy a mozgás jelentős szerepet játszik a betegség megelőzésében és a komplikációk csökkentésében. Ennek legfontosabb eleme az életmódváltás. A diéta és a gyógyszeres kezelés mellett a sportolás a cukorbetegség kezelésének egyik eszköze. Ahhoz, hogy a cukorbetegek érezzék a sport kedvező hatásait, mindenképpen szükséges a rendszeres edzés. Cukorbetegeknek az erőnléti edzést mindig diétával és, szükséges, a megfelelő gyógyszeres kezeléssel együtt kell végezni, éppen ezért a sportolás előtt mindenképpen kérjék ki szakorvos véleményét!

Csontritkuláson a csontozat gyengülését és a csontszerkezet ritkulását értjük, amely a csonttörés veszélyével jár együtt. A sport nemcsak az izomzatot edzi, hanem a csontokat is erősíti. A már meglévő csontritkulás esetén is sokat segít, mivel lassítja a csontleépülést oly módon, hogy a megfelelő sporttevékenység során a kalcium jobban beépül a csontokba. A rendszeres edzés növeli a csontok sűrűségét és ezáltal hozzájárul a csontritkulás megakadályozásához.

Az idős embereknek az a sport optimális, amely lehetővé teszi a terhelés egyedi szabályozását, mint például a Nordic Walking, kerékpározás és a túrázás.

4. Stressz:

A testmozgás, illetve a sport a stressz csökkentésének egyik leghatékonyabb eszköze. Ebben a sport közvetett hatásai is nagy szerepet játszanak: a társas kapcsolatok kialakulása, közösségi élmény, valamint a munkahelytől való időleges elszakadás segítenek a közérzet kialakításában, így a stressz csökkentésében.

A Nordic Walkingot, túrázást mint szabadtéri, természeti sportot tudatosan használhatjuk a stressz csökkentésére, hiszen a friss levegő és a táj is ellazít.

i

HOZD FORMÁBA MAGAD!

 

Nordic Walking - Nordic Hiking - Túra edzések a Gödöllői-dombságban

Kezdés: 18.00 - kor
Időtartam: 1,5-2 óra
Edzés díja: 1000,- Ft / alkalom         
Indulás: Szilasligeti Közösségi Ház előtti parkoló                                   
Cím: 2145 Kerepes-Szilasliget, József Attila park 3.

GYERE ÉS PRÓBÁLD KI!       
Az első alkalom INGYENES!         

Személyi edzés:                                                                        
Időtartam:
2-2,5 óra                                                                                       
Ár: 2000.- Ft / alkalom / fő

Bővebb információ:
Lesták Erzsébet
Tel.: +36 30 556 9225
Email: info@trekking-tours.hu

 

Hótalpas túrák, csúcstúrák

Itt találjátok hótalpas túra kínálatunkat. Szervezünk túrákat Ausztriában a R...

Heukuppe-csúcs (2007m) - téli túra

Egynapos, kiscsoportos téli túra a Rax-Alpok legmagasabb pontjára a Heukuppéra (20...
Galéria

Triglav (2864m) - téli mászás

Egy rendkívül izgalmas, kiscsoportos, 3 n...

Gyömbér-csúcs(2043m) hótalpas túra

Egy fantasztikus, egynapos, kiscsoportos,...

Király-hegy (1948m) - hótalpas túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra az Al...

Rax-fennsík (1738m) - hótalpas túra - 2015

Egy fantasztikus alpesi táj, hófödte cs...
Facebook

Partnereink

Columbia Sportswear Company RBK Mountain Equipment Scarpa Sherpa Oakley

  Hírlevélre feliratkozás

Iratkozz fel hírlevelünkre s értesítünk újdonságainkról!

A feliratkozó űrlapokat láthatatlan reCaptcha védi : Adatvédelem | Általános szerződési feltételek.