Galéria

Triglav (2864m) - téli mászás

Egy rendkívül izgalmas, kiscsoportos, 3 n...

Gyömbér-csúcs(2043m) hótalpas túra

Egy fantasztikus, egynapos, kiscsoportos,...

Király-hegy (1948m) - hótalpas túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra az Al...

Rax-fennsík (1738m) - hótalpas túra - 2015

Egy fantasztikus alpesi táj, hófödte cs...

Schneeberg (2076m) - téli, hótalpas csúcstúra

Egynapos, kiscsoportos hótalpas csúcstúra a Bé...

Heukuppe-csúcs(2007m) - téli túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra a Ra...
Megnézem

A Nordic Walking hatásai

Kevéssport olyan sokrétű, mint a Nordic Walking - Nordic Hiking, hiszen mind nyáron, mind télen, egyedül vagy csoportban, változó intenzitással akár hegyekben vagy sík terepen is gyakorolható.

A Nordic Walking alapvetően erőnléti sport, de az erőkifejtés képességét és a mozgékonyságot is edzi, valamint fejleszti a mozgáskoordinációt. A sokrétű fiziológiai hatás mellett a rendszeres Nordic Walking kedvezően hat a lélekre és javítja a közérzetet.

Fizikai hatások - vérkeringés, izomzat, légzés

1. Vérkeringés:

A rendszeres Nordic Walking - Nordic Hiking és a túrázás, gyaloglás javítja a vérkeringést a szív és érrendszer teljesítőképességét, ezáltal az oxigénhiányos mozgás során az erőnlétet.

Kedvező hatásai a szívre:

  • nyugalmi állapotban és terhelés alatt is csökkenti a pulzust
  • csökkenti a vérnyomást
  • kiegyenlítettebbé teszi a vérkeringést és csökkenti a szív terhelését
  • növeli a szív és a vérellátó rendszer teljesítőképességét
  • csökkenti a szívizmok oxigénszükségletét, javítja a vérellátottságát
    .

Kedvező hatásai az érrendszerre és a vérre:

  • a vörös vérsejtek számának szaporításával megnöveli az oxigénfelvevő képességet, javítja az oxigén-felhasználását
  • javítja a véráramlást és megelőzi a visszerek kialakulását
  • javítja az érfalak rugalmasságát, véráramlási tulajdonságait
  • csökkenti a szívtrombózis kialakulásának a veszélyét
  • csökkenti a vér koleszterinszintjét
  • a periférikus vérerek vérellátásának javításával csökkenti az érelmeszesedés kialakulásának a veszélyét

2. Izomzat:

A Nordic Walking az egész testet edzésben tartja, mivel a teljes izomzat mintegy 85-90%-át igénybe veszi. A rendszeres edzéssel minden izomcsoportot erősítünk. A tartó- és támasztóizmokat a Nordic Walking nem statikusan, hanem dinamikusan terheli, vagyis az izmok nemcsak feszülnek, hanem el is ernyednek.

A tartó- és támasztóizmok megfeszülése és elernyedése, különösen a hát, váll és nyak területén, csökkenti az izomfeszültséget, amely bizonyítottan állandó fájdalomforrás. Így a Nordic Walking a migrén- és egyéb fájdalmak természetes megelőzésére is alkalmas.

3. Légzés:

Mint minden erőnléti edzés a Nordic Walking is edzi a légzést. A mély, ismételt belégzés kitágítja a tüdőben lévő ereket, így növeli a tüdő vitálkapacitását /teljesítőképességét/.

  • hatékonyabbá teszi a légzést
  • növeli a maximálisan felvehető oxigénmennyiséget
  • a botok használatával nagyobb a légzőizmok igénybevétele
  • nyugalmi állapotban is lassabb és mélyebb lesz a légzés
  • kiszellőzteti a tüdőt és kitágítja a tüdőereket  

Fizikai hatások - csontok, ízületek, anyagcsere

1-2. Csontok, ízületek:

A rendszeres edzés megnöveli a csontállomány sűrűségét, így megelőzhető a csontritkulás. A ritmusos, vagyis az ismétlődő mozgás kevésbé terheli meg az ízületeket, ami azt jelenti, hogy a csípő a térd- és a bokaizületek szinte terhelés nélkül mozognak.

3. Anyagcsere:

A rendszeres edzések hatására az anyagcsere rendkívüli módon megélénkül. Különösen igaz ez a zsíranyagcserére, ha megfelelő tartalmú és erősségű edzést végzünk: még a kezdőknél is viszonylag gyorsan, 30 perc terhelés alatt beindul a zsíranyagcsere. Így hatékonyan csökkenthetjük a testtömeget.

Fizikai hatások - immunrendszer, hormonháztartás, mozgáskoordináció

1. Immunrendszer:

A mozgás, edzés a friss levegőn javítja az általános ellenálló képességet és növeli az edzettséget, emellett közvetlenül javítja a specifikus és a nem specifikus immunvédelmet.

2. Hormonháztartás:

A hormonokat belső elválasztású mirigyek termelik, és a vérárammal az egész testben eloszlanak, így mindig a megfelelő helyen fejhetik ki speciális hatásukat. Szabályozzák többek között a növekedést, a szintetizáló és a lebontási folyamatot az emberi testben.

A hormonháztartás a sportban is döntően befolyásolja a teljesítményt. A sport közben végzett izommunka serkenti a test hormontermelését.

3. Mozgáskoordináció:

A Nordic Walking nagyon jó hatással van a mozgáskoordinációra. A koordináció vagy ügyesség a központi idegrendszer, a csontváz, valamint az izomzat együttműködése egy meghatározott mozgásfolyamat során.

Öt koordinációs képességet különböztetünk meg: differnciáló-, tájékozódó-, alkalmazkodó képességet, valamint egyensúly- és ritmusérzék. Csak a megfelelő koordinációval hajthatjuk végre eredményesen és pontosan a különféle mozgásokat.

A Nordic Walking edzi és javítja az egyensúlyérzéket, a tájékozódó képességet és a ritmusérzéket. Idősebb embereknél a mozgás bizonytalansága a Nordic Walkinggal nagyban enyhíthető.

Pszichoszociális hatások

Minden sporttevékenység, amelyet szívesen végzünk, jó hatással van a lelkiállapotunkra. Az, hogy milyen sporttal foglalkozunk szívesen, az leginkább egyéni beállítottságunktól függ, attól, hogy mit tanulhatunk és érezhetünk a sport által.

A Nordic Walking harmonikus érzelmi állapotot ún. áramlást idéz elő, mint más ritmusos sportok, például a kocogás, görkorcsolyázás vagy biciklizés, feltéve, hogy a terhelési idő elég hosszú. Emellett ún. boldogsághormonok is termelődnek, például szerotonin vagy endorfin, amelyek ellazítják az embert, élénkítik a fantáziát és a kreativitást.

A Nordic Walking kiválóan alkalmas a csoportos edzésre. Azok, akik közösen sportolnak, közös célokat is követnek és ezáltal mindnyájan érdekeltek abban, hogy rendszeresen sportoljanak.

Három nagy előnye:

  • a test teljes igénybevétele
  • közösségi élmény
  • környezeti befolyások, mint például a természeti környezet és a friss levegő élvezete

 

i

HOZD FORMÁBA MAGAD!

 

Nordic Walking - Nordic Hiking - Túra edzések a Gödöllői-dombságban

Kezdés: 18.00 - kor
Időtartam: 1,5-2 óra
Edzés díja: 1000,- Ft / alkalom
Indulás: Szilasligeti Közösségi Ház előtti parkoló                                   
Cím: 2145 Kerepes-Szilasliget, József Attila park 3.

GYERE ÉS PRÓBÁLD KI!
Az első alkalom INGYENES!        

Személyi edzés:                                                                         
Időtartam:
2-2,5 óra                                                                                  
Ár: 2000.- Ft / alkalom / fő

Bővebb információ:
Lesták Erzsébet
Tel.: +36 30 556 9225
Email: info@trekking-tours.hu

 

Hótalpas túrák, csúcstúrák

Itt találjátok hótalpas túra kínálatunkat. Szervezünk túrákat Ausztriában a R...

Heukuppe-csúcs (2007m) - téli túra

Egynapos, kiscsoportos téli túra a Rax-Alpok legmagasabb pontjára a Heukuppéra (20...
Galéria

Triglav (2864m) - téli mászás

Egy rendkívül izgalmas, kiscsoportos, 3 n...

Gyömbér-csúcs(2043m) hótalpas túra

Egy fantasztikus, egynapos, kiscsoportos,...

Király-hegy (1948m) - hótalpas túra

Egynapos, kiscsoportos téli csúcstúra az Al...

Rax-fennsík (1738m) - hótalpas túra - 2015

Egy fantasztikus alpesi táj, hófödte cs...
Facebook

Partnereink

Columbia Sportswear Company RBK Mountain Equipment Scarpa Sherpa Oakley

  Hírlevélre feliratkozás

Iratkozz fel hírlevelünkre s értesítünk újdonságainkról!

A feliratkozó űrlapokat láthatatlan reCaptcha védi : Adatvédelem | Általános szerződési feltételek.