Lesták Erzsébet
okt.
Az expedíció hírei:
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.13 00:00

2013. szeptember 13. péntek. A sherpák ma reggel is elindultak, hogy az egyes és a kettes tábor közötti szakaszt bekötelezzék. Éjszaka, fárdtan értek vissza az alaptáborba. Mi elmentünk a Depo Camp-ig.

beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.12 00:00

2013. szeptember 12. csütörtök. Reggel nyolckor kezdődött a táborszentelés. Amint vége lett, a mi három sherpánk elindult, hogy az egyes táborig kiépítsék az útvonalat. A Depo Camp és a Camp 1. között lévő gleccserre kitették a bambusz botokat és a köteleket, majd a gleccseren átkelve az egyes táborig a szükséges helyekre a köteleket. Ezt követően még a mai nap visszajöttek az ABC-be.

beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.11 00:00

2013. szeptember 11. szerda. Ma még folytatódott az alaptábor kiépítése, mi viszont már elkezdtük az akklimatizációs túrákat. Felmentünk a tábor melletti kb. 6000 méteres hegyre. Délután feljött a köztes táborból a francia és a svájci fiú, viszont Nicolas vissza is ment. Még mindig nem sikerült neki akklimatizálódni.

beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.10 00:00

2103. szeptember 10. kedd. Tegnap éjszaka megérkeztek a sátrak és a felszerelés többi része, így a mai nap a tábor kiépítésével telik. Mi többnyire pihenéssel töltöttük a napot.

BC - ABC
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.09 00:00

2013. szeptember 09. hétfő. A mai nap folyamán egy 8-9 órás trekking vár ránk az alaptáborig. Elméletileg, az eredeti útvonalterv szerint, egy éjszakát a köztes táborban a Middle Camp-ben töltöttünk volna, de az utolsó pillanatban ezt is megváltoztatták. Így a BC-ből közvetlenül felmegyünk az alaptáborba. A francia és a svájci fiú, David és Nicolas megálltak a köztes táborban, nekik még mindig volt problémájuk az akklimatizálódással. Nem vállalták a közvetlen felmenetelt.

Késő délután felértek a jakok is, de mint kiderült csak a felszerelésünk fele érkezett meg. Nekem szerencsém volt, a két csomagom közül pont az érkezett meg amelyikben a ruháim és a hálózsákom is voltak. Bayar-nak és Olegnek se hálózsákja se melegruhája nem volt, s úgy tűnt így kell a szabadban töltenünk az éjszakát, mivel a sátrak se érkeztek meg. Végül a sherpáknak sikerült szerezniük két sátrat s a fiúknak hálózsákot. Kb. hajnali kettőkor a jakok is megérkeztek a maradék felszerelésünkkel.

BC - ABC
BC - kínai alaptábor
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.08 09:56

2013. szeptember 08. vasárnap. Ma reggel már úgy tűnik nyoma sincs a tegnapi fejfájásomnak. Tudtam reggelizni, s talán ma már nem lesz szükség a quarelinre. Macumotóval tettünk egy rövid akklimatizációs túrát a tábor melletti kisebb hegyen. Elkezdődött a tábor lebontása is, hiszen holnap reggel indulunk az ABC-be.

beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.07 10:28

2013. szeptember 07. szombat. Ma átestem az eddigi legnehezebb napomon. Remélem, ha ezt átvészelem túl leszek az akklimatizálódás nehezén. Tünetek: nagyon erős fejfájás, hányinger, szédülés. Napközben 6 quarelin, éjjel még kettő volt a mai adagom. Macumotón a 73 éves japán/brazil hegymászón és sherpákon kívül mindenkit nagyon megviselt, hogy gyakorlatilag két nap alatt szintben emelkedtünk 3650 métert.

BC - kínai alaptábor
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.06 00:00

2013. szeptember 06. péntek. Ma Nylam-ból kb. 3,5 óra alatt felértünk az 5000 méteren található kínai alaptáborba /BC/. Az expedíció során ez az utolsó olyan hely, ahová még járművel fel lehet menni. Itt található a kínai hegymászó szövetség, hivatalosan kirendelt "irodája" is. Innen, egy kb. 8-9 órás trekkinggel lesz elérhető az 5600 méteren található előretolt alaptábor, az ABC.

Nylam
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.05 14:53

2013. szeptember 05. csütörtök. Ma Nylam-ból, 3750m-ről tettünk egy akklimatizációs túrát a település melletti egyik hegyre. Felmentünk kb. 4700 méterre. Holnap indulunk tovább az 5000m-en található kínai alaptáborba, ahol 3 éjszakát töltünk majd.

beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.04 00:00

2013. szeptember 04. szerda. Ma 05.30-kor elindultunk Katmanduból, s a határátlépés után Zhangmut kihagyva /az eredeti útvonaltervtől eltérve/ a délutáni órákban megérkeztünk Nylam-ba. 1350m-ről feljöttünk 3750m-re. 2400 méteres szintemelkedés egy nap alatt. Hát, az itteni szervezők nem teketóriáznak. Feltételezik, ha 8000 méteres hegyet szeretnénk mászni ezt is ki kell bírnunk. Itt két éjszakát töltünk majd.

Nylam
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.03 15:48

2013. szeptember 03. kedd. Ma reggel elindult a Cho Oyu expedíció. Holnap 05.00 órakor pedig mi következünk. Összesen hatan vagyunk, s rajtunk kívül még 4 expedíció lesz a hegyen. Tehát úgy tűnik, hogy ebben az őszi szezonban kb. 20-25 fő szeretne feljutni a Shishapangma csúcsára. Közülünk hárman a főcsúcsra, hárman pedig a központi csúcsra. Ketten a Shishapangma megmászása után szeretnének a Cho Oyu-ra is átmenni.

Ma volt még egy hosszabb megbeszélésünk, ahol a szervezők két nagyon fontos dologra próbálták mindenki figyelmét felhívni: a csapatmunkára és a főcsúcs kérdésére.

A csapatmunkával kapcsolatban /ami sajnos elég nehezen ment/ szerettek volna mindenkit megkérni, hogy próbálja megérteni, annyira kevesen leszünk a hegyen, a csapatmunka most mindenki számára alapvető fontosságú, s egyedül szinte senki sem tud eredményes lenni. Össze kell dolgoznunk. A hat főből háromnak nagyon nehezen ment ez a dolog. Ami nagyon rossz arány szerintem. Mikor elkezdték mondani, hogy ők ezt vagy azt szeretnének csinálni így vagy úgy az expedíció folyamán, a nepáli szervezők kénytelenek voltak mindig közbeszólni, s sokadszorra is javítani a hozzáállásukon, hogy még mindig a csapatmunka lenne a lényeges. Mindenki számára!!! Még nekik is. Remélhetőleg előbb-utóbb mindenki megérti. Vagy nem.

A második fontos dolog a főcsúcs kérdése volt. Evvel kapcsolatban az volt a kérésük, ha a hóviszonyok nem alkalmasak rá, ami az őszi szezonban sajnos nagyon gyakori, s a fokozott lavinaveszély miatt nem lehet átjutni a főcsúcsra, ne erőltessük egy esetleges baleset bekövetkeztét. Próbáljon mindenki fejben úgy készülni, ha lavinamentesen a központi csúcs lesz az elérhető mindenki elégedjen meg avval.

beküldő: Lesták Erzsébet 2013.09.02 15:48

2013. szeptember 02. hétfő. A mai napot vásárlásra és pihenésre szántam. A vásárlással nem is volt probléma. A pihenéssel voltak gondok. A szálloda negyedik emeleten van a szobám, s a felettem lévő szintet átépítik. Vésnek, fúrnak, faragnak, hiltiznek. Ahogy az itteni munkatempót figyeltem általában több a beszélgetés, heverészés mint a tevékenység. Hát, én kifogtam az egyetlen élmunkás nepáli brigádot. Egy perc szünetet sem tartanak. Nagyon várom a munkaidejük végét. Remélem, ha letelik, nem fogja őket leváltani az éjszakás műszak:))).

Holnap 16.00 órára össze kell pakolnunk az összes felszerelésünket. Felteszik a teherautóra, s elméletileg szerda reggel 05.00 órakor indulunk. Remélem így is lesz.

beküldő: Lestak Erzsebet 2013.09.01 15:10

2013. szeptember 01. vasárnap. Elméletileg három napig leszünk Katmanduban. Vízum intézés s a még szükséges felszerelések beszerzése az itteni feladat. Reményeim szerint szerdán elindulunk Kathmanduból Zhangmuba. A velünk párhuzamos Cho Oyu expedíció mászói még várnak a kínai útengedélyükre, így csúszik az indulásuk. Remélem nekünk nem lesz ilyen problémánk.

Megérkeztem Katmanduba
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.08.31 00:00

2013. augusztus 31. szombat. Ma délután helyi idő szerint 17.30-kor megérkeztem Katmanduba. Eddig minden rendben, még csak 1350 méteren vagyok:)). Este welcome vacsora, nepáli est, ismerkedés a többiekkel. Egyelőre még csak a Cho Oyu expedíció résztvevőivel, mert a Shishapangma expedíció tagjai holnap érkeznek, s úgy tűnik nem mindenki fog ebben a szállodában lakni.

Kedves Érdeklődő!
beküldő: Lesták Erzsébet 2013.07.26 15:35
Ezen az oldalon tudósításokat találhat Lesták Erzsébet 2013. évi, őszi Shishapangma (8027m) expedíciójáról, melynek célja, a Föld 14. legmagasabb hegycsúcsának megmászása. A tudósításokban szerepelnek majd a hegyről küldött fotók, üzenetek.

Köszönjük látogatását.

Trekking Tours - Lesták Erzsébet
Kedves Érdeklődő!
Expedícióról
Mászóterv

• 2013. szeptember 4. Kína(Tibet) - Kodari - Zhangmu(2300m)
  • 2013. szeptember 5. Zhangmu(2300m) - Nylam(3750m)
  • 2013. szeptember 6. Nylam(3750m) - akklimatizációs túra
  • 2013. szeptember 7. Nylam(3750m) - Shishapangma BC (5000m)
  • 2013. szeptember 8. Shishapangma BC (5000m) - akklimatizációs túra
  • 2013. szeptember 9. Shishapangma BC (5000m) - akklimatizációs túra
  • 2013. szeptember 10. Shishapangma BC (5000m) - Middle camp (5200m)
  • 2013. szeptember 11. Middle camp (5200m) - Shishapangma ABC (5400m)
  • 2013. szeptember 12. Mászó-periódus 2013.09.12 - 2012.10.05
  • 2013. október 5. Shishapangma ABC (5400m)
  • 2013. október 6. Shishapangma ABC (5400m)
  • 2013. október 7. Shishapangma ABC (5400m) - Nylam (3750m)
  • 2013. október 8. Nylam (3750m) - Kathmandu (1350m)